CEEB, czyli Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków, to nowa baza danych, której podstawowym zadaniem jest sprawdzenie, czym Polacy ogrzewają swoje gospodarstwa domowe. Rejestr ma też pokazać, gdzie potrzebne jest wsparcie w wymianie tzw. kopciuchów. Obowiązek składania deklaracji do CEEB wszedł w życie 1 lipca 2021 r.
Dla budynków, które już istnieją właściciel lub zarządca ma czas do 30 czerwca 2022 r. na złożenie deklaracji. Dla nowo powstałych budynków termin wynosi 14 dni.
Formularze deklaracji występują w dwóch wersjach dla budynków i lokali mieszkalnych oraz dla budynków i lokali niemieszkalnych, które można pobrać poprzez stronę internetową: www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow
Deklaracje można składać w formie elektronicznej poprzez stronę internetową: – przy pomocy profilu zaufanego, e-dowodu, bankowość elektronicznej, bądź w formie papierowej - osobiście lub wysyłając wypełniony formularz listownie do Urzędu Gminy w Gietrzwałdzie: ul. Olsztyńska 2, 14-107 Gietrzwałd, tel. kontaktowy 89 524 19 21
Wszelkie informacje publikowane są na stronie Głównego Inspektora Nadzoru: https://www.gunb.gov.pl/